e-makeupownia.pl

Blog tematyczny o modzie, zdrowiu i stylizacjach.

LifestyleZdrowie

Wegańskie pomysły na śniadanie – zdrowo, smacznie, szybko

Wegańskie pomysły na śniadanie – zdrowo, smacznie, szybko

Brakuje Ci pomysłów na wegańskie pełnowartościowe śniadanie? W tym artykule poznasz 5 propozycji pysznych potraw, które są smaczne, sycące i dające energię na rozpoczęcie dnia. Kolorowe i smaczne potrawy na śniadanie podniosą Twoje samopoczucie. Rozpoczniesz dzień z uśmiechem w sercu i na twarzy.

Jakie śniadanie, taki cały dzień

Pomysły na śniadanie pojawią się same, gdy tylko poznasz kilka już sprawdzonych dań i wykonasz je zgodnie z przepisem. Potem już sam będziesz w stanie wymyślać własne kombinacje śniadań.

Przede wszystkim muszą być ładnie przygotowane, aby już sam ich wygląd sprawił, by mieć ochotę je skonsumować. Estetyka wykonania to klucz do kulinarnego sukcesu i zadowolenia z życia. Przykładowe śniadanie:

Bananowe mniam, mniam

Sposób wykonania:

Dwa obrane banany zmiksuj w blenderze, dodaj łyżeczkę czubatą kakao, odrobinę cynamonu i gałki muszkatołowej, i pół płaskiej łyżeczki mielonego kminku. Wymieszaj wszystko dokładnie, przelej do pucharka lub miseczki.

Jako dekoracji użyj dodatkowego banana pokrojonego w kostkę lub truskawki, bądź inne owoce. Gęstą masę jedz łyżeczką, a gdy okaże się, że masz ochotę na jeszcze jedną porcję, śmiało ją przygotuj ponownie.

Korzyści bananowego śniadania z kakao i przyprawami

Zblendowane śniadanie jest szczególnie ważne, gdy dzień dopiero co zaczynamy. Żołądek jeszcze nie jest zbytnio obudzony, zatem łatwiej strawi posiłek zmielony i najlepiej, gdy składa się on z owoców.

Dostarczą nam one energii w postaci cukrów. Odżywią nasz organizm minerałami, witaminami i innymi składnikami ważnymi dla naszego zdrowia. Dodatek przypraw również ma tutaj bardzo ważne zadanie.

Oprócz tego, że są one rozgrzewające, to mają wiele prozdrowotnych właściwości. Cynamon eliminuje cellulit, trądzik i jest antyseptyczny. Kminek zapobiega wzdęciom, reguluje perystaltykę jelit.

Natomiast gałka muszkatołowa zapobiega nadżerkom i wrzodom żołądka. Przyspiesza produkcję soku żołądkowego, zatem z pokarmu zostaną wyciągnięte składniki odżywcze w znacznie większym stopniu niż normalnie.

Inne pomysły na śniadanie wegańskie

Pyszny omlet z owocami to smaczne śniadanie, do którego wykorzystasz blender. Miksujesz banana z mąką i mlekiem kokosowy oraz kakao. Smażysz masę na patelni z dodatkiem oleju. Omleta możesz posmarować kremem orzechowym i posypać wiórkami kokosowymi.

Zamiast kremu z orzechów nałóż na omleta śmietanę kokosową i oprósz ją cynamonem oraz kminkiem.

Gdybyś miał ochotę na coś naprawdę szybkiego, wykorzystaj musli i mleko roślinne. Dodaj pokruszoną czekoladę, gałkę muszkatołową i ociupinkę kurkumy.

Nie masz czasu na kucharzenie z samego rana? Dwa jabłka i gruszka bez obierania plus dwa banany bez skórki oraz garść orzechów to najszybszy posiłek na śniadanie, jaki możesz zjeść bez tracenia cennych minut.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.