e-makeupownia.pl

Blog tematyczny o modzie, zdrowiu i stylizacjach.

ZakupyZdrowie

Co jeść żeby schudnąć – wstęp do zdrowego odchudzania

Co jeść żeby schudnąć – wstęp do zdrowego odchudzania

Osoby, które zastanawiają się nad tym, jak pozbyć się nadmiaru kilogramów, często słyszą o tym, że najlepszym sposobem będzie rygorystyczna dieta. Nie każdemu podoba się jednak takie rozwiązanie. Nie powinno więc zaskakiwać pojawiające się często pytanie o to, co jeść, aby tracić na wadze, a jednocześnie nie pozbawiać organizmu składników ważnych dla jego prawidłowego funkcjonowania.

Specyfika zdrowego odchudzania

Zdrowe odchudzanie to nowy trend, który pozwala na uzyskanie odpowiedzi na pytanie o to, co jeść żeby schudnąć. W przeciwieństwie do innych rozwiązań proponowanych osobom z otyłością i nadwagą, nie zaleca wprowadzania jednej z wielu restrykcyjnych diet. Zwolennicy tego rozwiązania przypominają, że konsekwencją tak zwanych diet eliminacyjnych jest przede wszystkim efekt jo-jo, a więc zjawisko, którego wszyscy woleliby uniknąć. Zdrowe odchudzanie to zatem przede wszystkim zmiana tego, jak się odżywiamy bazująca na takich kryteriach, jak choćby nasz wiek, płeć, ogólny stan zdrowia, wzrost, waga oraz prowadzony tryb życia. Prowadzi do zoptymalizowania diety, a choć nie przynosi tak szybkich rezultatów jak diety eliminacyjne, jest ciekawą propozycją skierowana do wszystkich tych osób, które myślą o mądrym zrzucaniu kilogramów.

Po jakie produkty sięgać chcąc schudnąć?

Mądra dieta nie wyklucza żadnego składnika odżywczego. Nie powinno więc zaskakiwać to, że jednym z jej ważniejszych elementów są mięso oraz nabiał. Białko, które jest ich głównym składnikiem, jest też najskuteczniejszym sposobem na zapewnienie organizmowi sytości. Oczywiście, jeśli zdrowe odchudzanie ma być skuteczne, codzienne menu warto przygotowywać z pewną starannością. Powinno ono bazować przede wszystkim na chudym mięsie, nie należy też stronić od tłustych ryb znanych z tego, że są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3. Organizm z pewnością nie straci, gdy regularnie będzie mu dostarczany twaróg, serek wiejski oraz jaja.
Także warzywa są zaliczane do tych produktów, na których powinno bazować zdrowe odchudzanie. To skarbnica witamin, przeciwutleniaczy oraz potrzebnych organizmowi minerałów mających wpływ nie tylko na samo odchudzanie, ale również na kondycję skóry i samopoczucie. Warzywa dostarczają organizmowi wodę, są też bogate w usprawniający funkcjonowanie jelit błonnik pokarmowy. Wśród tych najbardziej wartościowych wymienia się marchewkę, brokuł oraz brukselkę, warto jednak sięgać również po kapustę, kalafior i seler naciowy oraz po botwinkę. Zdrową dietę dobrze jest też uzupełnić o owoce, choć nie można spożywać ich w nadmiarze ze względu na obecność w ich składzie cukrów prostych.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.